چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۰۲
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان از دقت فروشندگان نسبت به استفاده از دستگاه کارت خوان توسط بعضی از افراد سودجو خبر داد. 
 
به گزارش فکرشهر از پايگاه خبري پليس، سرهنگ"جوشن سهرابی" اظهار داشت: اخيرا اشخاصي با مراجع به کسبه و فروشگاه ها، پس از خريد جهت پرداخت وجه از طريق دستگاه پوز،بدون کشيدن کارت بانکي،مبلغ را وارد کرده با فشردن دکمه(سبز رنگ) دستگاه پوزاقدام به چاپ رسيد مي نمايند و فروشنده بدون توجه و دقت به پرداخت و انتقال موفق و صرفا با رويت مبلغ رسيد، متوجه کلاهبرداري نمي شود.
وی عنوان داشت: از انجائيکه دستگاه هاي پوز قابليت چاپ مبلغ و ارائه رسيد بدون کشيدن کارت را دارند.فروشندگان بايستي دقت کافي را هنگام استفاده از کارت خوان داشته باشند تا   عمليات واريز وجه را به درستی انجام دهد. 
وي افزود: رمز عبورتان را به هيچ عنوان به ديگران ندهيد و آنها را به صورت دوره اي تغيير دهيد و در صورت مشاهده موارد مشکوک در دستگاه هاي کارت خوان مثل شکستگي، وجود شئ اضافي در دستگاه و غيره سريعاً به شعبه مورد نظر اطلاع دهيد. 
رئيس پلیس آگاهی استان در خاتمه با اشاره به نقش تاثيرگذار رسانه هاي جمعي در اطلاع رساني و آگاهي دادن به مردم، خاطرنشان کرد: رسانه هاي جمعي مي توانند با فرهنگ سازي و اطلاع رساني صحيح در مورد خطراتي که کاربران اين حوزه را تهديد مي کند، بسيار اثربخش باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر